تشخیص علائم فیبروکیستیک پستان | سونوگرافی پستان اصفهان

نحوه تشخیص علائم فیبروکیستیک پستان

بیماری فیبروکیستیک پستان به هیچ عنوان بیماری خطرناک محسوب نمی شود. فقط بسی بیماری پر دردسری می باشد . چون این بیماری ناراحتی های متعدد برای فرد به وجود می آورد. در ادامه مطلب امروز سایت مرکز رادیولوژی سرو سونوگرافی پستان اصفهان به بررسی تشخیص علائم فیبروکیستیک پستان می پردازیم.

فرد مبتلا به بیماری فیبروکیستیک پستان ، احتمال دارد در سینه خود توده هایی که بر اثر کیست به وجودآمده اند را در بافت سینه خود احساس کند . و اگر بافت فیبری بیش از حد رشد کند می توان به راحتی آن را در زیر پوست خود لمس کرد . با وجود اینکه سینه های فیبروکیستیک خطر ناک نیست اما این دلیل باعث می شود که بیماری سرطان به سختی تشخیص داده شود.

مطالعه بیشتر: علل و علائم انواع چسبندگی رحم

  • فیبروکیستیک پستان موقعیت سرطان را همراه خود ندارند. این یک موقعیت نشات گرفته از وجود کیست ها و یا برجستگی های گوناگون در پستان ها می باشد .
  • این کیست ها به شکل توده های گردی هستند که می توانند به صورت آزاد جابه جا شوند . جنس این کیست ها به نرم و سفت متغیر هستند . این بیماران از سینه هایی با ورم بسیار و دردناک قبل از شروع قاعدگی رنج می برند . البته این علائم باعث سرطان سینه نمی شوند.
  • دلیل اصلی سینه های فیبروکیستیک ، متغیر شدن استروژن و پروژسترون به صورت ماهانه می باشد . وقتی هورمون استروژن بیش از حد ترشح کند باعث ایجاد کیست هایی می شود.

میزان احتمال ارثی بودن سرطان سینه چقدر است؟ | سونوگرافی پستان اصفهان

علائم سینه فیبروکیستیک

علائم رایج سینه فیبروکیستیک کیست های متورم در پستان همراه با درد می باشد که این اتفاق اصولا قبل و یا در زمان قاعدگی رخ می دهد. این علائم فشار زیاد را وارد می کند و فرد دچار احساس پر بودن در قسمت سینه خود می کند که همراه با درد و گاهی اوقات احساس سوزش می کند.

بعضی از خانم هایی که دوران قاعدگی آن ها ها نامنظم می باشد معمولا دارای سینه فیبروکیستیک به صورت حادتر هستند. این موضوع ممکن است به علت تحریک هورمون ها در سینه ها است . استفاده داروهای ضد بارداری خوراکی برای منظم کردن دوران قاعدگی در این بیماران بسیار مناسب است.

راه های ارتباط با مرکر رادیولوژی و سونوگرافی سرو

موقعیت فیبروکیستیک پستان ، بیشتر دو سینه را درگیر خود می کند و تاثیراتی بر دو سینه می گذارد. احتمال دارد که فرد در سینه خود بیشتر از دیگری فیبروکیستیک داشته باشد اما به مرور زمان به یک اندازه سینه ها را دچار فیبروکیستیک می شود.

 


مطالب پیشنهادی:

تشخیص و درمان افتادگی رحم

درمان علل چسبندگی رحم

تشخیص چسبندگی رحم

Leave a Comment