علل اهمیت استفاده از تصاویر رادیوگرافی سفالومتریک | سونوگرافی پستان اصفهان

بررسی علل اهمیت استفاده از تصاویر رادیوگرافی سفالومتریک

در مطلب امروز سایت مرکز رادیولوژی سرو سونوگرافی پستان اصفهان به بررسی علل اهمیت استفاده از تصاویر رادیوگرافی سفالومتریک خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. در درمان ارتودنسی اغلب برای تشخیص بیماری لثه و پوسیدگی دندان از تصاویر رادیوگرافی بایت وینگ با اشعه ایکس استفاده می شود و از رادیوگرافی پانورامیک برای به دست آوردن نمایی از سلامت کلی دندان ها و استخوان فک و مشکلات مفصل فک استفاده می کند. با این حال، این نوع تصاویر رادیوگرافی برای دیدن یک تصویر کامل محدودیت های زیادی دارند. اغلب، مشکلات دندانی با چشم غیرمسلح قابل رویت نیستند، و لازم است درک کامل از کل جمجمه و نیمرخ صورت، شامل بافت های نرم وجود داشته باشد.

تصاویر رادیوگرافی سفالومتریک می توانند به یافتن علت و محل مشکلاتی کمک کند که اغلب در سایر تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس دیده نمی شوند. در تصاویر رادیوگرافی سفالومتریک، با مقایسه نیمرخ صورت بیمار با اندازه های طبیعی و شناسایی انحرافات از میانگین، امکان تجزیه و تحلیل ساختاری جامع فراهم می شود.

این مطلب را نیز مطالعه کنید: بررسی کاربردهای تصاویر رادیوگرافی سفالومتری با اشعه ایکس

گرچه برخی از تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس ممکن است فقط یک مشکل و مکان خاص را شناسایی کنند، تصاویر سفالومتریک می تواند علت مال اکلوژن را نیز آشکار کند. تصاویر سفالومتریک می توانند به ارتودنتیست ها کمک کنند تشخیص دهند که آیا مال اکلوژن به دلیل انحرافات اسکلتی یا آلوئولار است یا خیر، و در بیماران مبتلا به ناهماهنگی اسکلتی، تصاویر سفالومتریک می توانند تشخیص دهند که آیا این به دلیل جبران آلوئولار- دندانی است یا پیشرفت دیسپلاستیک.

علل اهمیت استفاده از تصاویر رادیوگرافی سفالومتریک | سونوگرافی پستان اصفهان

علاوه بر ارزش اولیه تصاویر رادیوگرافی سفالومتریک با اشعه ایکس برای شناسایی مکان و علت، آنها قدرت پیش بینی نیز دارند.

مرکز رادیولوژی سرو را روی نقشه بیابید

یکی از دلایلی که رادیوگرافی سفالومتری در طراحی درمان بسیار مفید است، به دلیل توانایی آنها در کمک به ارتودنتیست ها برای پیش بینی رشد صورت در آینده است. هنگام طراحی درمان، مهم است که ارتودنتیست ها فقط به وضعیت ساختار فعلی صورت توجه نکنند، بلکه بدانند در آینده چه اتفاقی ممکن است رخ دهد. ارتودنتیست ها با بررسی ساختارهای ثابت فک پایین، می توانند در مورد رشد فک پایین و امکان چرخش دندان ها در آینده تخمین هایی بزنند.

گرچه رادیوگرافی سفالومتریک تنها محدودیت هایی را در پیش بینی تغییرات آینده دارد، اما ارزیابی مجدد بهبود بیمار از طریق چند تصویر سفالومتری متعدد در طول زمان می تواند به پیگیری اثربخشی یک طرح درمان و شناسایی تنظیمات لازم کمک کند.

Leave a Comment